Mednarodni dan joge 2016

/Mednarodni dan joge 2016
Loading Dogodki
  • Dogodek je pretekel.

21.6.2016 z začetkom ob 11:00 bo na Fakulteti za šport v Ljubljani Mednarodni dan joge praznoval tudi Tara Yoga Center v sodelovanju s Fakulteto za šport in kot član zveze Joga Fedaracija Slovenije.

Satyananda joga in Tara Yoga Center bosta v okviru festivala joge IDY imela odprta vrata v Tara Yoga Centru s temo “Mantra joga” in sicer 19.6.2016 z začetkom ob 19:00.

V Radovljici bo Satyananda joga praznovala IDY 18.6.2016 ob 16:00.

V Izoli bomo praznovali 21.6.2016 ob 8:30.

IDY_znak

Kako praznovati Mednarodni dan joge celo leto?

Ob priložnosti drugega Mednarodnega dneva joge izrekamo svoje dobre želje vsem, ki so jih navdihnili tradicija in učenja joge. To je dan za počastitev starodavne znanosti o jogi, znanosti transformacije in duhovnega razvoja, ki so ju skozi stoletja starodavni modreci in vidci predajali človeštvu – našo pravo duhovno dediščino.

Uresničena vizija
Mednarodni dan joge predstavlja mednarodno priznanje, da ga je joga dobila kot holistični pristop k fizičnemu dobremu počutju, mentalnemu miru in čustvenem ravnovesju. Po vsej zemeljski obli so milijoni ljudi prevzeli jogo, da dosežejo zdravje in harmonijo ter raziščejo svoj notranji potencial. Sprejetje Mednarodnega dneva joge, z rekordnim soglasjem na glasovanju na Generalni skupščini Združenih narodov, je bil za Indijo zgodovinski dogodek. Odprtost in zanos, s katerima je svetovna skupnost sprejela jogo, in kolektivna dobra volja, ki jo je joga navdihnila, je stvar velike sreče in veselja, ki si ju lahko delijo vsi.

To je dan posebnega pomena za tradicijo Satyananda joge, ker zaznamuje izpolnitev vakye, vizije in prerokbe Swamija Satyanande Saraswatija, ko je leta 1963 napovedal: »Joga se bo pojavila kot mogočna svetovna kultura in sprememba poteka svetovnih dogodkov.«

Prvi IDY v Mungeru, »mestu joge«
Na prvem Mednarodnem dnevu joge, ki smo ga praznovali 21. junija 2015, so tisoči navdušeno zapustili domove in se zbrali na pomembnih lokacijah po vsem svetu, da izrazijo svojo solidarnost do joge. Istočasno je bilo v majhnem mestu Munger, ki ga je nekdanji predsednik Indije, Dr. APJ Abdul Kalam, proglasil za »mesto joge«, jogijsko drevo v polnem razcvetu – kar doma.

V tej spodbudi je sodelovalo 20.000 ljudi. Na stoosmih določenih lokacijah in na več kot 2.000 drugih domovih, kot tudi na BSY univerzitetnem zemljišču je bil na ta dan izveden jogijski program, ki ga je zasnovala Biharska šola joge. Nenavaden vidik teh programov je bil, da so jogijski učitelji vključili petnajstletne otroke, ponosne člane Bal Yoga Mitra Mandale, kot tudi šestnajstletne do petindvajsetletne mladeniče Yova Yoga Mitra Mandale, poleg članov drugih Yoga Mitra Mandal.

Skozi to spodbudo so bili vaditelji navdihnjeni, da upoštevajo preprostost in uporabnost joge in da redno vzdržujejo prakse. To je bila spodbuda, da vsak dan svojega življenja naredijo za jogijski dan in da vidijo svoje vsakdanje okolje z jogijskega vidika.

Cilj Mednarodnega dneva joge
Ko vstopamo v drugi Mednarodni dan joge, se moramo vprašati, kaj naj bi bilo žarišče, da počastimo dediščino joge in imamo od nje korist.

Da se povežemo s pravim namenom te starodavne duhovne znanosti, mora cilj biti navdihniti ljudi, da joge ne sprejmejo kot fizično kulturo, temveč kot življenjski slog. Šele, ko joga postane življenjski slog, nastane povečanje fizičnega zdravja in vitalnosti, razvoj mentalne jasnosti in notranje ustvarjalnosti ter izkušnja miru in izpolnitve iz življenja.

Jogijski življenjski slog je zasnovan na učenjih in modrosti joge. Njegova zasnova vsebuje navodila za prakse, zavedanje, odnos, dejanje in razlikovanje. Zavedanje je sposobnost opazovanja in razumevanja okolja, okoliščin, situacij ter dogodkov, ki vplivajo na nas. Odnos vključuje razvijanje pozitivnega in ustvarjalnega pogleda na življenje ter sposobnost spremembe negativnih vplivov v pozitivne navdihe, da se izboljšamo in opogumimo tudi druge, da se izboljšajo. Dejanje vključuje razumevanje tega, kako delujemo, razmišljamo in medsebojno delujemo v svetu, čemur naj pomaga viveka ali razločevanje: razlikovanje med pravičnostjo in nepravičnostjo, pravilnim in nepravilnim, primernim in neprimernim ter neomejenim in omejenim.

Zato naj na Mednarodni dan joge vsak jogijski vaditelj in učenec sprejme sankalpo ali sklep, da bo v svojo vsakodnevno rutino vključil jogijske komponente in živel po jogijskih principih, da bo tako v človeštvo vpeljal bolj zdravo, svetlejšo in mirnejšo prihodnost.

Vaš program za Mednarodni dan joge

Živeti jogo
Da joga postane življenjski slog, ni dovolj, da izvajate jogijske prakse. Človek se mora zavestno potruditi, da se vsak trenutek poveže s pozitivnimi lastnostmi in to pozitivnost mora žarčiti tudi navzven. To je mogoče, če sledi trditvi jogijev in modrecev: začnite svoje jogijsko potovanje z negovanjem yame in niyame, pozitivnimi lastnostmi življenja.

Obseg yama in niyame je obsežen in jogijske literature vsebujejo veliko število teh lastnosti, zasnovanih na zahtevah časa in prostora. Za ta Mednarodni dan joge je BSY izbrala po yamo in niyamo, podani v Hatha Ratnavali. Ti sta:
• Yama: Manahprasad ali sreča
• Niyama: Namaskara ali pozdravljanje drugih z bhavo.

Zavesten in iskren trud, da to prakticiramo, bo preoblikoval naš lastni um in tudi okolje okrog nas.

Za podporo Mednarodnemu dnevu joge in naporu nacionalnih in mednarodnih skupnosti za pospeševanje joge Biharska šola joge usmerja otroške, mladeniške, ženske in druge povezane Yoga Mitra Mandale, da vodijo jogijske šolske ure specifičnih praks od določenem času 21. junija. Te prakse so bile specialno izbrane, da pospešijo in stopnjujejo vsesplošno zdravje in dobro počutje. Ideja je tudi, da pridemo skupaj kot družina ali skupnost v duhu joge.

Med 6:00 in 7.30 se bodo ljudje zbrali na hišnih terasah, verandah, dvoriščih in drugi odprtih prostorih svojih domov in družbenih centrov ter izvajali naslednje prakse:

1. Shavasana*
2. Kaya sthairyam
3. Shanti mantre**:
Om saha naavavatu.
Saha nau bhunaktu.
Saha veeryam karavaavahai.
Tejasvinaavadheetamastu
maa vidvishaavahai.
Om shantih, shantih, shantih.
4. Tadasana (10 rund)
5. Tiryak tadasana (10 rund)
6. Kati chakrasana (10 rund)
7. Shavasana*
8. Surya namaskara (5 rund)
9. Shavasana*
10. Nadi shodhana pranayama (10 rund)
11. Bhramari pranayama (10 krat)
12. Shavasana
13. Antar trataka (z zaprtimi očmi, notranjim strmenjem v podobo plamena v centru med obrvema) (5 minut)
14. Yama in niyama meditacija (10 minut):
O vsaki od njiju pet minut premišljajte in razvijajte yamo manahprasada ali sreče in niyamo namaskare ali pozdravljanja drugih z bhavo.
Manahprasad: Preglejte aktivnosti preteklega tedna, da ugotovite situacijo, ko ste bili nesrečni. Opazujte reakcijo, ki jo je ta situacija povzročila v vas. Ugotovite negativno lastnost, ki jo je odsevala v vas. Nato se osredotočite na nasprotno pozitivno in izpolnjeno. (Na primer: če ste bili nesrečni zaradi izkustva zamere, se nato osredotočite in okrepite nasprotno lastnost zadovoljstva in ponovno obiščite situacijo iz prostora globokega zadovoljstva, da premagate nesrečnost.)
Namaskara: Preglejte teden, da ugotovite, kako pogosto ste pozdravili ljudi in kolikokrat ne. Ugotovite tudi, kdaj je bil pozdrav bolj družaben in kdaj ste pozdravili z občutkom, bhavo. Naredite sklep, da boste vse pozdravili z bhavo pozdrava boginje v njih.
15. Petje jogijske molitve**:
Asatomaa sad gamaya. Tamasomaajyotirgamaya.
Mrityormaaamritamgamaya.
Sarveshaamsvastirbhvatu. Sarveshaamshantirbhavatu.
Sarveshaampoornambhavatu. Sarveshaammangalambhavatu.
Lokasamastaasukhinobhavantu.
Om shantih, shantih, shantih
Vodi me od neresničnega k resničnemu, iz teme v svetlobo, iz smrtnosti, uničenja in transformacije v stabilnost, nepretrganost in večnost. Naj bo obilje dobrote, miru, polnosti in ugodnega okolja vsepovsod. Naj bodo vsa bitja zadovoljna in srečna.

Ta končna molitev je sklep in vsebuje bistvo jogijskega učenja. Predstavlja osebni cilj, da dosežemo harmonijo, ravnovesje v našem življenju in družbeni cilj, da sežemo po vseh z željo za njihovo dobro počutje.
* Shavasano lahko prakticirate glede na potrebo skupine.
**Tistim, ki se pri mantri počutite neudobno, je ni treba peti. Lahko mirno sedite in se osredotočite na vsesplošno dobro počutje skozi jogo.

Vsem jogijskim aspirantom svetujemo, da zgornje prakse izvajajo eno leto in na naslednji Jogijski dan razmislijo o svojih uspehih in spremembah v kakovosti življenja. Upamo, in molimo, da bo navdih in duh joge ostal z vami in da boste sposobni pomagati drugim na poti joge in jogijskega življenja.

Hari Om Tat Sat

 

Kaj je meditacija? Prenesite enega najboljših opisov meditacije na svetu in prejmite sveže novice o vpisih v nove tečaje. Za prenos in novice kliknite sem.