Tradicija (parampara) Satyananda joge

swami-sivanandaSwami Sivananda Saraswati se je rodil leta 1887 v Pattamadaiu (Tamil Nadu). Po služenju kot zdravnik v Malaji se je vrnil v Indijo in se posvetil duhovnemu iskanju. Leta 1924 ga je Swami Vishwananda Saraswati posvetil v Dashnami sannyaso. Naslednja leta je veliko potoval po Indiji in napisal stotine knjig in člankov o jogi in duhovnosti ter navdihoval ljudi, da so vadili jogo in živeli božansko živjenje. Swami Sivananda je leta 1936 v Rishikeshu ustanovil Divine Life Society, leta 1939 Sivananda Publication League, leta 1945 Sivananda Ayurvedic Pharmacy, leta 1948 Yoga Vedanta Forest Academy in leta 1957 Sivananda Eye Hospital.

Kot duhovna luč svojega časa je vodil tisoče iskalcev duhovnosti, učencev in aspirantov po vsem svetu. Njegova osmerna pot joge služi, ljubi, daj, prečisti, delaj dobro, bodi dober, meditiraj, ostvari še naprej vodi delo Biharske šole njegove družine. Swami Sivananda je dosegel mahasamadhi leta 1963. Njegovo zadnje sporočilo svetu je bilo ?Sreča pride, ko se človek zlije z Bogom.?

swami-satyanandaSwami Satyananda se je rodil leta 1923 v Almori (Uttaranchal). Leta 1943 se je pridružil svojemu guruju Swamiju Sivanandi, ki ga je leta 1947 posvetil v Dashnami sannyaso. Po dvanajstih letih služenja poslanstvu svojege guruja je kot potujoči asket (parivrajaka) potoval po vsej Indiji in ocenjeval potrebe sodobne družbe.

Da bi lahko sejal starodavno znanost o jogi, je leta 1956 ustanovil International Yoga Fellowship (Mednarodno jogijsko gibanje) in leta 1963 Bihar School of Yoga (Biharsko šolo joge). Več kot naslednjih 20 let je Swami Satyananda potoval po vsem svetu kot najodličnejši navdihovalec joge in napisal več kot 80 pomembnih tekstov o jogi, trantri in duhovnem življenju. Leta 1984 je ustanovil Yoga Research Foundation (Ustanovo za raziskovenje joge) in za pomoč siromašnim ustanovo Sivananda Math.

Ko se je leta 1988 odpovedal svojemu poslanstvu, je sprejel kshetra sannyaso. Od septembra 1989 je kot paramahamsa sannyasin živel v Alahk Bari v Rikhiji, ki jo je ustanovil leta 1990. Posvetil se je življenjskemu slogu paramahams, ki ne dalajo le za pristaše in svoje poslanstvo, temveč tudi, da imajo univerzalno vizijo. S sankalpo o miru, obilju in blaginji za vse je izvajal višje duhovne in vedske sadhane in tako navdihoval sannyasine in navadne ljudi na njihovem duhovnem potovanju, da razvijejo univerzalno vizijo. V tem obdobju se je lotil dolgih in težavnih sadhan, kot sta Panchagni in Ashtottar-shat-laksh (108 lakhov) mantra purascharana. V tem obdobju ni bil povezan z nobeno ustanovo, niti ni dajal dikshe, upadeshe ali sprejema dakshine, temveč ostajal v osami in sadhani. Le ob redkih priložnostih je prihajal ven in dajal darshan častilcem, ki so vedno hrepeneli, da bi ga uzrli.
Swami Satyananda je zapustil svoje telo in dosegel Maha samadhi 5. Decembra 2009 v svojem Tapobhumiju (mestu za meditacijo) v Rikhia Peethu. Njegova energija je osvobojena telesnih omejitev. Danes živi vsepovsod okoli nas in v nas ter nas blagoslavlja z duhovnim znanjem, močjo in ljubeznijo.

Več o življenju Swamija Satyanande Saraswatija

swami-niranjananandaSwami Niranjanananda se je rodil leta 1960 v Rajnandgaonu (Chhattisgarh) in se leta 1964 pridružil Bihar School of Yoga. Leta 1971 je bil posvečen v Dashnami sannyaso. Nato je potoval po prekomorskih deželah in pomagal ustanavljati ashrame in jogijske centre v Evropi, Avstraliji, Severni in Južni Ameriki. Leta 1983 se je vrnil v Indijo, da vodi Bihar School of Yoga, Sivananda Math in Yoga Research Foundation v Ganga Darshanu. Leta 1990 je bil posvečen kot paramahamsa sannyasin in leta 1993 za učitelja kot naslednika Swamija Satyanande Saraswatija. Leta 1994 je ustanovil Bihar Yoga Bharati (Biharska univerza joge) in leta 2000 Yoga Publications Trust.

Swami Niranjanananda je bil leta 2017 nagrajen s Padma Bhushan nagrado, eno od najvišjih civilnih nagrad Republike Indije. Padma nagrade že od leta 1955 podeljuje predsednik Indije posameznikom v priznanje njihovih izjemnih/uglednih dosežkov ali dobrodelnega dela za družbo. Ta čast, ki jo je podelila Vlada Indije, je priznanje nadaljevanja dela, ki sta ga opravila Sri Swami Sivananda in Sri Swami Satyananda za obnovitev jogijske znanosti in kulture Indije za korist vseh skupnosti. Ta nagrada ni podeljena le posamezniku, temveč tudi predstavlja nacionalno cenjenje duhovne dediščine joge in si jo delijo vsi tisti, ki so prispevali k obnovitvi te starodavne znanosti v moderni dobi.

Napisal je veliko klasičnih knjig o jogi, tantri in upanishadah. Zdaj Swami Niranjanananda skozi obsežna domača in mednarodna potovanja in programe vodi in navdihuje aspirante in centre Satyananda joge ter nosi sporočilo joge od vrat do vrat in od obale do obale.

swami-satsangiSwami Satyasangananda (Satsangi) se je rodila leta 1953 v Chandornagoreju (Zahodna Bengalija). Od starosti dvaindvajsetih let je izkusila števila notranja prebujenja, ki so jo vodila k njenemu guruju Swamiju Satyanandi. Od leta 1981 naprej je nenehno potovala s svojim gurujem po Indiji in tujini ter se razvila v učenjakinjo z globokim vpogledom v jogijske in tantrične tradicije in tudi v sodobne znanosti in filozofije. Je odličen kanal za prenos učenja svojega guruja.

Ustanovitev Sivananda Matha v Rikhiji je njena stvaritev in poslanstvo. Vodi vse njegove aktivnosti in neutrudno dela na izboljšanju stanja siromašnih in zapostavljenih prebivalcev okoliških vasi. Leta 2004 je ustanovila Sivananda Ashram in leta 2006 Rikhiapeeth, kjer se kot prva peethadhishwari posveča izpolnjevanju treh smernic Swamija Sivanande, služi, ljubi in daj . Utelešeno sočutje z jasnim motivom je temelj vizije njenega guruja.

Swami Satsangi v Sloveniji 2011

swami-suryaprakashSwami Suryaprakash se je rodil leta 1982 indijskim staršem v San Franciscu (ZDA). Vzgojen je bil v okolju, ki je spodbujalo globok občutek duhovne predanosti, saj so bili njegov ded in družinski člani predani učenci in prijatelji Swamija Satyanande. Po končanem izobraževanju v ZDA in Španiji je leta 1999 prišel v Indijo in se pridružil ashramu in služenju poslanstvu svojega guruja. Swami Niranjanananda ga je 14. januarja 2008 posvetil v Dashnami sannyaso. Po intenzivnem urjenju v ashramu in duhovnem življenju je bil 11. februarja 2008 imenovan za predsednika Bihar School of Yoga. Swami Suryaprakash nadzira vodenje ashramskih aktivnosti in je bleščeč primer neomajne predanosti gurujevemu poslanstvu.
International Yoga Fellowship Movement
International Yoga Fellowship Movement je jogijsko gibanje, ki ga je leta 1956 v Rajnandgaonu ustanovil Swami Satyananda, da bi jogijsko tradicijo razširil po vsem svetu. Ko se je gibanje širilo in poneslo sporočilo joge od vrat do vrat in od obale do obale, je Bihar School of Yoga postala njegov glavni sedež. IYFM zagotavlja vodenje, sistematizirane jogijske učne programe in postavlja standarde poučevanja za vse včlanjene jogijske učitelje, centre in ashrame po vsem svetu. Leta 1993 je bil sprejet jogijski statut, da bi učvrstil in združil človekoljubne napore sannyasinskih učencev, jogijskih učiteljev, duhovnih iskalcev in dobro mislečih. Včlanitev omogoča ljudem, da z aktivno udeležbo postanejo glasniki dobre volje in miru v svetu. Danes je IYFM, s Swamijem Niranjananando kot paramcharyo, postalo globalna skupnost, ki združuje, navdihuje in koordinira družine vaditeljev, ki po vsem svetu propagirajo Bihar School of Yoga.

Bihar School of Yoga (BSY)
bihar-school-of-yogaBihar School of Yoga je dobrodelna in izobraževalna ustanova, ki jo je leta 1963 ustanovil Swami Satyananda v Mungeru, da bi prenesel jogijsko vadenje vsem narodnostim, družinam in sannyasinom ter zagotovil osrednjo točko za globalno oživitev starodavne znanosti o jogi. Jogijske tehnike, ki nastajajo, so sinteza mnogih jogijskih pristopov za osebni razvoj in so zasnovane na vedantskih in tantričnih učenjih, povezanih s sodobnimi fizičnimi znanostmi in znanostmi o duševnem zdravju. Danes BSY, skupaj z bolnišnicami in drugimi organizacijami, še naprej razvija sistem Biharske joge in vodi raziskovalne projekte o jogi. Jogijski vadbeni program BSY uporabljajo v šolstvu, zaporih, bolnišnicah, službah obrambe, zasebnem in javnem sektorju industrije in drugih področjih. Redno potekajo tečaji za jogijsko obvladovanje zdravja, bodoče učitelje, sadhano, kriya yogo in drugi tečaji. BSY slovi po svojem sannyasinskem urjenju in iniciaciji ženskih in tujih sannyasinov. Izvežbani sannyasini in učitelji potujejo po svetu in vodijo jogijska zborovanja in seminarje ter so gostujči učitelji.

Bihar Yoga Bharati (BYB)
Bihar Yoga Bharati, ustanovo za napredni študij jogijskih znanosti, je v Mungeru leta 1994 ustanovil Swami Niranjanananda za ohranitev in obnovitev jogijskih znanosti s kombiniranjem akademskih in znanstvenih metodologij z duhovno vizijo. Kot vrhunec vizije Swamija Sivanande in Swamija Satyanande je ta na gurukulu zasnovana ustanova prva, ki je v celoti posvečena jogi. BYB ponuja izčrpno izobrazbo glede na današnje potrebe in podeljuje potrdila in diplome za jogijske znanosti na področjih jogijske filozofije, jogijske psihologije, uporabne jogijske znanosti in jogijske ekologije. Štirimesečni in enoletni rezidenčni tečaji potekajo v gurukul okolju, tako da lahko študenti skupaj z jogijsko izobrazbo vsrkajo duh seve (nesebičnega služenja), samarpana (predanost) in karune (sočutje) do človeštva. Satelitske akademije v Avstraliji, Evropi, Severni in Južni Ameriki nadaljujejo s prinašanjem učenja BYB širokemu razponu aspirantov.

Yoga Research Foundation
V raziskave usmerjena znanstvena ustanova, ki jo v Mungeru leta 1984 ustanovil Paramahamsa Satyananda.

Glavni pokrovitelj ustanove je Paramahamsa Niranjanananda.
Njen cilj je priskrbeti in znotraj znanstvenega okvira natančno opredeliti jogijske prakse ter vzpostaviti jogo kot bistveno znanost za razvoj človeštva.

Ustanova je v Mungeru leta 1989 vodila sompozij več kot 100 profe-sionalnih zdravnikov iz Indije in drugod po svetu, da bi se okrepilo zanimanje in delo pri raziskovanju joge in zdravja.
Zdaj vodi mednarodno raziskovanje učinkov joge na dihalne motnje, ki vključuje 10.000 testnih oseb po vsem svetu.

Bodoči načrti vključujejo literarne, zapiskovne, medicinske in znanstvene raziskave malo poznanih vidikov joge za fizično zdravje, duševno dobro počutje in duhovni dvig.

Yoga Publications Trust (YPT)
Yoga Publications Trust je leta 2000 ustanovil Swami Niranjanananda za širjenje in pospešitev jogijskega in duhovnega znanja, življenjskega sloga in prakse, nacionalno in po vsem svetu. YPT izdaja in širi jogijske knjige, revije, gradiva o raziskavah, praktične tekste, avdio in video kasete in multimedijske predstavitve s področja jogijske psihologije, uporabne jogijske znanosti, vedskih, upanishadskih in tantričnih darshanov, jogijske in duhovne filozofije, misticizma, kakor tudi spodbudnih govorov uglednih osebnosti in avtorjev. Za popoln spisek obsežnega razpona publikacij YPT se obrnite na Bihar School of Yoga.

Sivananda Math
Sivananda Math je človekoljubna organizacija, ki jo je v Mungeru leta 1984 ustanovil Swami Satyananda v spomin na njegoveg guruja Swamija Sivanando Saraswatija iz Rishikesha. Sedež je Rikhiji, Deoghar (Jharkhand). Cilj Sivananda Matha je izboljšati stanje zapostavljenih in neprivilegiranih delov družbe, zlasti na podeželju, pri čemer upošteva smernice seve (služenja), karune (sočutja), prema (ljubezen) in snehe (naklonjenosti). Aktivnosti vključujejo: pomoč pri izobraževanju otrok, razdeljevanje oblačil, odej, žitaric, gospodinjskih pripomočkov in domačih živali glede na potrebe, gradnjo cevnih vodnjakov in cenenih zavetišč, pomoč kmetom pri oranju in namaknju, zagotavljanje možnosti za samozaposlitev ter pomoč pri samozadostnosti. Medicinska klinika, Sivananda Charitable Dispensary, ustanovljena leta 1991, zagotavlja medicinsko oskrbo, nasvete in izobraževanje. Vse storitve so brezplačne in za vse, ne glede na kasto in veroizpoved. Sivananda Math tudi vsak mesec izdaja revijo Yoga v Angleščini in revijo Yoga Vidya v hindujščini.

Sivananda Ashram (SA)
Sivananda Ashram je človekoljubna ustanova, ki jo je na pobudo Swamija Satyanande leta 2004 ustanovila Swami Satyasangananda. Center ashrama je v Rikhiji, Deoghar (Jharkhand). Cilj Sivananda Ashrama je zagotoviti duhovno izobraževanje in znanje skozi medij jogijske znanosti in kulture po navdihu Swamija Sivanande iz Rishikesha. Trenutno otroci (kanye in batuki) Rikhije prejemajo izobrazbo iz joge, kirtanov, Ramayane, Bhagavad Gite, angleščine, sanskrta in računalniških veščin. Na ta način vpijejo duhovno kulturo Indije ter dobijo sodobno izobrazbo in tako ustvarijo osnovo za razvito družbo.

Sri Panchdashnam Paramahamsa Alakh Bara (PPAB)
Sri Panchdashnam Paramahamsa Alakh Bara je bil ustanovljen leta 1990 v Rikhiji, Deoghar (Jharkhand), v tapobhoomiju (prostor sadhane) Swamija Satyanande. Cilj te človekoljubne in duhovne ustanove je dvigniti in širiti najvišjo tradicijo sannyase: vairagyo (brezstrastnost), tyago (samoodpoved) in tapasyo (zmernost). Namenjena sannyasinom, tistim, ki so se odpovedali, asketom, tapasvijem in paramahamsam predlaga tapovan slog življenja, ki so ga prevzeli rishiji in muniji v vedski dobi. Swami Satyananda, ki stalno prebiva v Alakh Bari, je izvedel Panchagni Vidyo in druge višje vedske sadhane in tako tlakoval pot za bodoče praramahamse za dvig njihove tradicije.

Rikhiapeeth (RP)
Rikhiapeeth se je rodil 25. novembra 2006 med dogodkom Sat Chandi Mahayajna, ko je Swami Satyananda razglasil, da bo Rikhia ashram v bodoče poznan kot Rikhiapeeth. Cilj Rikhiapeetha, človekoljubne ustanove in sodobnega gurukula, je širiti starodavno duhovno znanje, kakršnega je prenašala vedska linija rishijev v Vedah, Upanishadah in Puranah vsem ljudem, ne glede na kasto, veroizpoved, narodnost in spol. Prva peethadhishwari Rikhiapeetha je Swami Satyasangananda, ki ima pooblastilo izpolniti tri glavna učenja Swamija Sivanande, služiti, ljubiti in dati.

European Yoga Fellowship (EYF)
Organizacija European Yoga Fellowship je bila ustanovljena leta 1997. Ustanovili so jo sannyasini iz Anglije, Avstrije, Grčije, Italije, Nemčije, Nizozemske, Slovenije, Španije, Švice in Wales -a. Soustanovitelja sta bila tudi Swami Vishwashakti in Swami Omkarmurti in Swami Vishwashakti je bila prva podpredsednica. Registrirani sedež EYF je v Italiji, operativni pa v Švici.

Zdaj EYF združuje vse jogije sistema Satyananda Yoge v Evropi. Njegov cilj je združevanje in izmenjavanje izkušenj, predstavljati Satyananda Yogo, skrb, da kakovost Satyananda Yoga ostane na najboljši ravni in da ljudem približa Satyananda Yogo. Organizira seminarje, predavanja, delavnice, kongrese, zbore.

Tradicija Biharske joge

Na začetku enaindvajsetega stoletja stoji človeštvo na razpotju. Tehnološki napredek in ekonomski razvoj sta ustvarila ogromno bogastvo za nekatere, vendar ne za vse. Globalizacija je zaradi ekonomske nujnosti povezala svet. Hitra urbanizacija je škodovala okolju in ločila posameznika od narave. Dvignili so se glasovi o onesnaževanju, okoljski škodi, notranji in zunanji, in potrebi po izboljšanju razmer za revne. Na notranji ravni so ljudje nesrečni, nezdravi, stresni in negotovi o smeri življenja. Veča se zavedanje, da imajo človeška bitja izbiro, ali naj slepo sledijo neobstoječi utopiji, ali pa naj živijo v harmoniji in najdejo notranji vzpon.

Biharska joga ponuja sistem, ki spet postavlja v red naša življenja, ustvarja harmonijo, tako da odpadejo neravnovesja v obliki bolezni in nervoze. Um zopet doseže mir, čustva se začnejo harmonizirati in telo obnovi svoje sposobnosti, tako da se lahko posameznik sooči z življenjem in njegovimi motnjami z večjim občutkom notranje vedrine in ravnovesja.

Sistem Biharske joge je dovršena znanost o harmoničnem življenju, primeren za vsakogar, ne glede na starost, spol, narodnost, veroizpoved, duševno stanje ali raven sposobnosti. To je celovit sistem, ki se obrača na vse vidike človekovega življenja na področjih fizičnega zdravja, duševnega dobrega počutja, čustvenega obnašanja in delovnega okolja. Poudarjeno je zavedanje in vaditelje se spodbuja k učenju vseh vidikov njihove osebnosti skozi jogo. Poudarjeno je prilagajanje po stopnjah in ne popolna sprememba življenjskega sloga in okolja.

Lepota Biharske šole je, da na človeku raste počasi in je v celoti odvisno od posameznika, koliko česa bo uporabil. Če obstaja potreba po rešitvi kronične bolezni, na primer astme, sladkorne bolezni ali visokega pritiska, potem se lahko uporabi preprost paket praks. Če obstaja potreba po izboljšanju fizičnega zdravja, ali mentalnih sposobnosti, ali lotiti se poučevanja joge, ali najti smer v življenju, ali živeti duhovno življenje, tedaj Biharska joga zagotovi tudi to možnost.

Biharska joga je živa tradicija, zasnovana na spoznanjih dveh mojstrov, Swamija Sivanande in Swamija Satyanande. Swami Sivananda je bila prva duhovna osebnost v dvajsetem stoletju, ki je poudarjal, da je bilo božansko življenje prirojena pravica vsakogar in ga lahko vodi na preprost način celo, ko živi v normalnem družbenem okolju. Uvedel je koncept integralne joge za harmoničen razvoj osebnosti z uporabo praktične filozofije in celostnega življenjskega sloga.

Swami Satyananda je dobil ukaz, da mora popeljati jogo človeštvu “od vrat do vrat in od obale do obale”. Med devetimi leti kot potujoč asket je spoznal potrebe splošne javnosti in nato potoval po svetu ter učil jogijske prakse na sistematičen in razumljiv način. Poenostavil in sistematiziral je jogijske prakse in hkrati vsaki razsežnosti joge dodal globino. Shankhaprakshalano (čiščenje črevesja) je predelal v praktično in učinkovito tehniko v seriji hatha joga shatkarme za fizično čiščenje. Asane so bile klasificirane in grupirane glede na položaj in zaporedje in prednje je bila postavljena serija pawanmuktasane, tako da je vsakdo lahko imel koristi. Pranajama kot popoln sistem je bila prvič razkrita. Praksa globokega sproščanja joga nidre je zagotovila splošno olajšanje od stresa in kot način za osebnostno preobrazbo. Swami Satyananda je učil jogo praktično v vsaki deželi po svetu. Zaradi svojega enostavnega pristopa in univerzalnosti je povsod našel popoln sprejem. Njegov naslednik, Swami Niranjanananda, je zgradil in okrepil to trdno osnovo joge.

Tako se je Biharska joga razvila v popoln in integralni sistem joge s praksami in filozofijo iz vedskih in tantričnih tradicij. Swami Satyananda je dal tantri njeno pravo mesto kot znanosti za širjenje zavesti, odstranjevanje napačne predstave in prilagajanje tehnik in filozofije v sistem Biharske joge. Vsi sistemi: hatha joga, radža joga, mantra joga, bhakti joga, džnana joga, kriya joga, kundalini joga, nada joga, swara joga, mantra joga in druge joge so bile uporabljene in prilagojene sedanji potrebi. Na primer, med ogromno zbirko manter so bile tri mantre prilagojene za vsakodnevno prakso. Sistematizirane so bile meditacijske prakse, na primer pratyahara in dharana prakse. Za niz duhovnih iskalcev sta bili objavljeni praksi kundalini joge in kriya joge.

Karma jogi, kot razločni poti za razvoj in samočiščenje, je bila dana praktična oblika kot del ashramskega življenja. Ljudje so dobili priložnost izkusiti ashramsko življenje in odložiti strese vsakodnevnega življenja. V ashramskem okolju imajo aspiranti možnost izkusiti sevo ali nesebično služenje in stopiti v stik s sannyaso, tradicijo, ki ji je po vsem svetu dal nov zagon Swami Satyananda. Njegova sannyasa ni umik iz družbe, temveč dinamično in služenju usmerjeno življenje z notranjo samoodpovedjo.

Biharska joga podpira svoje učenje joge z obsežnimi publikacijami o vseh vidikih joge: hatha joge, radža joge, kriya joge, kundalini joge, bhakti joge, karma joge, swara joge, jogijske filozofije, tradicionalne in praktične, jogijske psihologije, jogijske terapije, uporabne joge, joge za ženske in otroke itd., kot tudi učenjih Swamija Satyanande in Swamija Niranjananande.

Eksperimentiranje in raziskovanje sta bila ena od znakov kakovosti tradicije Biharske joge. Tako Biharska joga nenehno razvija jogo, medtem ko hkrati obdrži njeno klasično osnovo. Swami Satyananda je eksperimentiral z znanjem iz starih zapiskov, izvlekel, kar je bilo bilo koristno, in zopet uvedel v praktični obliki. Različne tehnike meditacije in koncentracije, vključno z antar mouno, ajapa japo, tratako, chidakash dharano, in prana vidyo so bile razvite iz tanter. Eksperimentiral je z joga nidro in učinki joge na obvladovanje bolezni, kot so astma, sladkorna bolezen, prebavne težave, debelost, artritis, visok pritisk in kardiovaskularne bolezni. Cilj njegovih raziskav je bil znanstveno raziskati in dokumentirati terapevtske koristi jogijskih tehnik in koristi jogijskih tehnik za širjenje uma.

Biharska joga je bila učinkovito integrirana v družbo za razvoj človekovih sposobnosti. Uporablja se jo za obvladovanje stresa in v programih poslovnega vodenja, pri učenju obvladovanja in raziskovanja zdravja, vadbenih programih za vojsko, v zaporih, policiji, na železnici, za zasebne in javne organizacije, športna združenja, izobraževalne ustanove, medicinske fakultete in bolnišnice, v zasebnem in javnem sektorju industrije in za dvig podeželja. Mednarodno se Biharsko jogo uporablja v družbi za rehabilitacijo zasvojencev z drogami in alkoholom, težavnih in brezdomskih mladoletnikov, zapornikov, zlorabljenih žensk, HIV pozitivnih bolnikov, kot tudi za potrebe fizično in mentalno prizadetih, avtističnih odraslih in otrok in starejših ter spodbuja ustvarjalni razvoj skozi joga nidro.

Vzpostavljeno je bilo edinstveno otroško jogijsko gibanje, ki ga vodijo otroci. Pionirsko delo pri raziskovanju joge pri izobraževanju otrok je bilo v Franciji in Kanadi. Akademije Satyananda joge v Avstraliji, Evropi, Severni in Južni Ameriki v sodelovanju z IYFM zagotavljajo enoten standard širjenja joge. Tako je Biharska joga oz. sistem Satyananda joge medsebojno povezan močan holističen sistem, ki se širi po vsem svetu in pomaga pri fizičnih, psiholoških in duhovnih potrebah sedanje generacije.

Kaj je tradicija?

Bistvo vseh tradicij je nepretrganost. Samo ta dejavnik rodi tradicijo. Da bi to razumeli, nam ni treba drugega kot opazovati naravo. Iz nje lahko potegnemo nekaj najboljših primerov tradicije. Planetom, sezonam, rastlinskemu, živalskemu, mineralnemu in človeškemu kraljestvu vlada njihov lastni sklop pravil. Narava nam jih je podarila v obliki tradicije. Ta pravila se nikdar ne spremenijo.

Namen tradicije je preiti na koristno znanje. Vse, kar danes vemo o sebi in svetu, v katerem živimo, so skozi stoletja preko tradicij oblikovale različne civilizacije. Tako danes vidimo, da na svetu obstaja raznolikost tradicij.

Tradicije prispevajo življenju stabilnost. S stabilnostjo sledi rast, družba se razvija in kulture cvetijo. Pride do novih odkritij in izvršijo se težke naloge. Ta stabilnost ima primere v tradicijah narave. Kako nemogoče bi bilo človeku doseči sedanjo raven dosežka, če bi bila narava v svojih tradicijah neredna in muhasta.

Sanskrtska beseda za tradicijo je parampara. Ta beseda poudarja tudi nepretrganost. Literarno pomeni tisto, kar je bilo prisotno včeraj, je danes in bo obstajalo jutri.

Swami Satyasangananda Saraswati